Lilabrunt va det ja!

Tänka sig, en blogg hade ju lilla jag. Vilken tur att jag hittade in här igen då :)
Igår åkte allt smink fram och jag exprimenterade, och det bästa (tror jag i alla fall) är att jag tog kort steg för steg, toppen eller hur (Y)
Ja men då ska jag väl inte skriva så mkt mer utan visa bilderna.


Började med lila ögonpenna som fin bas, som ni ser är det lite ojämt och så men det gör inte så mkt.


På med lilla skugga i valfri nyans, jag valde att hålla mig väldigt nära pennans egna färg, men få det mer intensivt.


Pressa in brunt i globlinjen ( dvs vecket som blir när man öppnar ögat, kant i kant med det lila typ)


Sudda sudda sudda.


Brun kajal under ögat.


Även här sudda sudda sudda, la även på brun skugga för bättre hållbarhet


Svart eyeliner på, detta är dock inte min starkaste sida men jag övar på.


Lite kladd lyckades jag också få till (Y) Som ni ser är det här andra ögat och så syns mina otroliga (?) eyelinerskills ännu tydligare.


På med lösfrallisar


Finjustering. Mer brunt under ögat, rosaguldigt skimmer i inre ögonvrån, mörkare brunt precis i globlinjen och yttre V:et (tror jag det heter) vit kajal på vattenlinjen och så marcara. Tror faktist brynen också är ifyllda här.


Detta valde jag att matcha med lätt rosiga kiner, ljusrosa läppar och en kroig näsa, men dte är ju helt perfekt.

Ja och så lite fler ressultatbilder bara för att ja tycker det är roligt :)

Med blixt syndes den lila så himla fint :)



Lite mascarakladd under ögat förgyllde ju den här looken eller vad tycker ni ? :)

Ja men nu ska jag inte plåga er med fler bilder, elelr kanske senare, fick ju faktist till ganska många jag blev nöjd med, och det är ju kul.

Ska försöka höra av mig snart igen!

Kommentarer
Postat av: n

du är så gölli min lilla vän!

2010-04-07 @ 19:03:59
URL: http://c00ltjej.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Cazandra

RSS 2.0