Showsmink, eventuellt partysmink för den modige!

haha ja så va det de här med att börja blogga igen, hiho!
I alla fall så skulle jag ju visa hur jag gjorde sminket i förra inlägget!
Började såklart med concealer, foundation och puder, men dom stegen blev det inga bilder på.
Sen blev det till att markera ögonen ordentligt. Svart kajal inne i ögat både på övre och undre fransraden, nertill suddade jag sen ut linjen och fixerade med lite svart ögonskugga. På övre fransraden fortsatte jag med att fransmarkera = måla kajal mellan ögonfransarna för att inte få något glapp när lösfransarna ska på, sen fick det bli flytande eyeliner längst övre fransraden då jag ville ha det lite mer skarpt markerat där.
På med så galna fransar man själv vill, här va ju tanken showsmink så det fick bli 2 par sjuka lösfransar för att ösa på (: Därefter kan man justera lite med det svarta runt ögonen så det blir som man vill ha det.
Och samma sak här, eftersom det va showsmink så östes det på med även shade/highlight! Mörkröd rouge under kindbenet och guldig egedust ovanpå!
Avslutade det hela med att måla läpparna mina röda och fylla i mina ögonbryn då dom såg obefintliga ut när resten av sminket var på.
Sen kan man alltid finjustera allting om man vill, och sen är det KLART!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!

Sluta inte att skriva! Jag vet att det kan bli omotiverat att skriva en blogg (har en själv som ligger jäääkligt mycket på is) men du har ju talang och någonting att visa människor. Samt att du inte är sådär.. du är inte särskilt dömande och skriver jobbiga inlägg om vad du hatar hela tiden, som många tyvärr gör när det har en blogg, speciellt om det handlar om smink. Och sen är du inte för jävla klämkäck hela tiden heller vilket är så lättande!

Ja, jag tyckte det var en komplimang och jag hoppas att du tar det som en =)



MVH

Alexandra

2011-12-18 @ 11:19:22
Postat av: IDA - Stockholms största skönhetsblogg

Snygging :)

2012-02-02 @ 22:04:07
URL: http://FLAVOURED.se
Postat av: Andréa

Superfint! Älskar dom maffiga lösfrallorna, vad heter dom? Och vad är det för guldig eyedust du har använt som highlighter?

2012-02-03 @ 09:56:22
URL: http://makeupartisten.nu
Postat av: Malle

Fina du!

2012-02-10 @ 13:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Cazandra

RSS 2.0