Nike

Mitt mål med denna blogg är ju som säkert alla förstår att bli sveriges nya storbloggare, he he.
Ne men jag har helt enkelt väldigt dåligt med inspiration, och när jag väl sminkar mig är det kasst ljus att fota skiten i, ska försöka bättra mig, lovar (:

Ja men nu till vad jag egentligen skulle visa. Förra helgen sminkade jag min vän nike, vi tänkte lite balinspirerat eftersom det börjar närma sig studentbaler. Sminkade henne i korall och brunt, ganska neutralt. Sen blev jag sugen på att locka hennes hår också, älskar långt blont lockigt hår, saltvattensprayade och ruffsade till lite för att det inte skulle bli för gulligt, sen gjorde jag även två flätor i luggen och fäste dem bak i nacken lite som ett hårband men som inte går över pannan. Ja hon blev nöjd och jag tyckte hon blev himla söt så här ska ni få se.





Söt kompis jag har, en himla bra sminkgrund måste jag säga.
Blev inte helt nöjd med brynen, dom blev liiite för mörka i min smak, sen kunde jag nog ha använt lite mer rouge, lite mörkare runt ögonen och kanske en vaniljvit kajal innanför nedre fransraden, men det är ju himla bra att det inte var en balkväll nu utan att jag bara tränade och kan ändra om och ha mig nästa gång.

Är det någon av er som har något smink ni skulle vilja se här i bloggen, balsmink eller inte, spelar ingen roll, skulle bli himla glad för lite tips.

Sleep tight!

Kommentarer
Postat av: anna

jag skulle gärna vilja se dramatiska sminkningar. konstiga! sånna som man antagligen inte ser på fest, utan mer i modemagasin. det vore kul!

2011-02-06 @ 21:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Cazandra

RSS 2.0