Fransproblem

Hej hej hallå, urusel på blogga är jag minsan. Har haft mig ett litet snack med en fin vän vid namn Emilia där hon sa vad jag skulle skriva om när jag va för lat för att sminka mig och nu har jag till och med fått lite skäll för att jag aldrig bloggar so here we go...

Tar och mjukstartar med en litet enkelt tips.
Har ni liksom jag hade problem med att ni böjer fransarna, målar på mascaran och tänker att det blev ju faktiskt riktigt bra för att sen 5 minuter senare kolla er i spegeln och sucka när ni inser att fransarna likt förbannat står rakt ut. Då tycker jag ni ska ta och prova en vattenfast, formulan i dessa är oftast lättare än i "vanliga" ickevattenfasta mascaror och därför håller sig fransarna böjda bättre.

Sen finns det ju såklart vissa som funkar bättre och vissa sämre, och det kan vara olika från person till person också. 
Men en som funkar väldigt bra för mig är

(bild från åhlens hemsida)
IsaDora build up extra volume mascara Waterproof, alltså en mascara med väldigt kort namn, he he.
Ne men den är billig, rymmer mycker och funkar fint för mig. Ett svep och jag är vardagsredo, några fler och det funkar för fest.

Och en mascara som jag absolut inte tyckte om det minsta är

(bild tagen från kicks.se)
Max Volume Magic Twist Waterproof, för det första funkar inte den roliga skruvfunktionen, för det andra höll sig min fransar inte böjda och för det tredje va den så långt ifrån vattenfast man kan komma, alltså ett big no no för mig. Men kanske fungerar för någon annan, men har läst lite andra folks tankar om den och de är väl inte direkt positiva över den de heller, men har ni ca 150:- ni inte vet vad ni ska göra med så kan ni ju alltid prova, ni kanske gillar den, he he.

Ne men det var väl allt för mig före den här gången, nu blir det duschen och av med dagens "ansikte".

Kommentarer
Postat av: Emilia

gillaaaaa! :D

2011-01-29 @ 01:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Cazandra

RSS 2.0