Primer, skuggans bästa vän.

Något som det ofta tjatas om när man pratar om en hållbar make up är vikten av primer. Primer under foundation, primer under ögonskugga, primer under läppstift, primer, primer, primer...
Men det är inte bara tjat för tjatandets skull, det fyller faktiskt en väldigt bra funktion. Sminket håller ju faktiskt sig på plats bra mycket bättre.
Men idag var inte min tanke att visa hur mycket bättre sminket håller, utan att visa hur mycket snyggare en ögonskugga blir med en primer/krämprodukt under.
Jag satte min absolut mest svårjobbade skugga på prov, den är ganska dåligt pigmenterad, blir lätt fläckig och svår att få snygg helt enkelt, men när den väl sitter där är det en otrolig färgklick.


Här har ni den, knallorange och ganska trasig ;)


Och här har ni den på lite olika underlag. Som man kan se här på bilden är den inte mycket att hurra för på bar hud, men med bara lite concealer under blir det stor skillnad. Sen om man fixar sig en primer eller en lite kladdigare bas av något slag ( t ex krämskugga, high tech lighter, kajalpenna mm) så blir de flesta skuggor ännu mer intensiva. Det enda man måste tänka på är att lägga på många lager skugga så hela basen blir mättad (dvs, trycka på så mycket skugga så den inte är kladdig längre) så det inte blir veck efter någon timme.

Så ja, gillar ni att leka med ögonskugga tycker jag ni ska införskaffa en primer. De finns i alla prisklasser, vissa bättre andra sämre, bara att prova sig fram vad man själv gillar. Och vill ni inte börja med att köpa en primer kan ni prova att använda en kajalpenna, concealer, lite foundation eller något annat under skuggan. Prova er fram helt enkelt.

Det va som allt för mig för den här gången, nu ska nog ta och måla mina klor i någon rolig färg och sen ta igen min skönhetssömn.

God natt omvärlden!


Kommentarer
Postat av: Anonym

överbevisad :)

2011-02-06 @ 08:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Cazandra

RSS 2.0