Sminkat osminkad!

Hejsan hoppsan i stugorna.

Tänkte ta och visa vad som har blivit min favoritsminkning på sista tiden.
Går väldigt fort och ser väldigt naturligt ut, skönt tycker jag.
Det är förresten ett tips till er därute också, hitta en sminkning ni tycker om och som ni känner er säker på att göra, helst både en för vardagen och en för fest. Det går alltid att träna någon gång när ni har mycket tid och inte ska iväg någonstans, t ex på kvällen när du ändå ska tvätta bort sminket. Då har ni ett säkert kort när det blir bråttom.

Och som sagt, min vardagssminkning när jag inte orkar tänka så mycket är då en välarbetad bas med mycket highlighter, lite shading och ett fräscht rouge. Markerad glob med en brungrå skugga, lite fransmarkering med antingen brun, svart eller lila kajal och lite mascara. Kalasfräsch sminkning måste jag säga.



Ser lagomt osminkat ut tycker jag.
Något jag tycker är viktigt när jag vill se naturlig ut tycker jag är att efter att jag lagt min foundation försöka få tillbaka färgerna i mitt ansikte så som skuggor och rosighet. Så lite skuggning under kindbenet och i globlinjen tycker jag är bra för att se sådär fräscht osminkad ut. Men som jag alltid säger, testa dig fram tills du hittar det du själv tycker om.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint!

2011-03-14 @ 23:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Cazandra

RSS 2.0